Medlemskap

Svenska Brukshundklubben (SBK) är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i Svenska Kennelklubben (SKK) och frivillig försvarsorganisation. Svenska Brukshundklubben har ca 290 lokala klubbar runt om i landet och 17 rikstäckande rasklubbar. Organisationen har idag ca 70 000 medlemmar. Genom att bli medlem får du tillgång till många utbildningar och aktiviteter för dig och din hund.

Hur blir du medlem?

Du blir medlem i Sjöbo BK och Svenska Brukshundklubben genom att fylla i medlemsansökan på https://brukshundklubben.membersite.se/Membership/BuyMembership

Som medlem i SBK omfattas du även av vår Personolycksfallsförsäkring för medlemmar, våra funktionärer och figuranter samt publik vid prov, tävlingar och utställningar.
Mer om försäkringen och villkor hittar du under Medlemsförsäkring

Medlemsavgiften i Sjöbo Bk är:

Helbetalande 560:-/år
Ungdomsmedlem upp till 25 år 320:-/år
Delbetalande 160:-/år
Delbetalande är man om man är med i någon annan brukshundklubb eller rasklubb ansluten till SBK
Familjemedlem 160:-/år

Svart Terrierklubben
Vit Herdehundklubb

Vilka kurser finns det?

Sjöbo Brukshundklubb har ett stort utbud av kurser med duktiga instruktörer. Hela verksamheten är ideell och det kan innebära att tillgången på instruktörer kan variera något under olika perioder. Eftersom kurserna är efterfrågade blir de fort fulltecknade. Vill du gå kurs vänta inte utan anmäl ditt intresse så fort som möjligt. Anmäl ditt intresse uppe till höger så får du information om den/de kurs/er som du är intresserad av.

Här kan du se hela kursutbudet >>

Här kan du se de kurser som startar inom kort >>